diumenge, 23 de juliol del 2017

Pica d'Estats 3143mt l'Arnau al sostre de Catalunya

23 d’agost de 2017, L’últim cap de setmana de juliol, juntament amb la família i uns amics, vam organitzar una sortida a Àreu per aconseguir pujar al cim del sostre de Catalunya, la Pica d’Estats (3143m) en un sol dia. Era el primer tres mil de molts, especialment de la Maria i l’Arnau… Primerament, l’Arnau, que té 9 anys, no havia de pujar per la duresa del recorregut i només fent-lo en un dia… Però ell va decidir que volia fer el cim de la Pica i es va preparar a consciència per aconseguir-lo…

Qui vol fer una cosa troba sempre un mitjà, qui no vol fer res troba sempre una excusa

Proverbi àrab

Així doncs va arribar el dia per fer el cim… Ens vam aixecar molt d’hora molt d’hora i a les 4:30 del matí començàvem a caminar deixant el cotxe al pàrquing del Refugi de Vallferrera… Vam continuar amunt, amb els frontals, i vam baixar per unes cadenes fins tornar a baix…
Ens enfilàvem cap a l’Estany del Sotllo quan el dia va despuntar… Vam fer una paradeta per esmorzar i agafar forces…

Després vam continuar cap amunt, vam passar l’Estany d’Estats i ens vam enfilar per la tartera fins arribar al Coll del Sotllo… La duresa de la tartera va fer que al Coll del Sotllo tornéssim a fer una paradeta… Ara tocava baixar… I posar-nos els grampons!!!
L’Arnau va quedar parat que encara hi hagués neu… Li vam explicar que aquestes glaceres éren de l’època de la prehistòria i que cada vegada en quedaven menys per culpa del canvi climàtic…
Després de baixar toca pujar… L’Arnau, juntament amb els seus amics anava per davant… Observant, pujant, saltant, rient… Ja divisàvem el cim…

… Fins que a les 13:00 aconseguíem arribar fins al sostre de Catalunya, la Pica d’Estats, 3143m!! Tots irradiàvem felicitat!!! Sobretot per l’Arnau i la Maria: el seu primer tres mil!!! Després de les fotos de rigor, tocava baixar… Tot baixant vam fer un altre tres mil: La Coma de Riufred…
Els nostres amics van aprofitar i van fer, a més de la Pica i la Coma de Riufred, el Verdaguer i el Montcalm…
Després de la tartera, vam parar per dinar i després vam seguir baixant fins arribar al cotxe…
Les dades del rellotge GPS demostren la duresa del recorregut realitzat en només un dia: Pica d'Estats (3143m), 16 hores, 26km i 4084m de desnivell acumulat...

Per a mi, aquesta ascenció és la setena vagada que aconsegueixo el cim de la Pica… Per l’Arnau i la Maria i molts dels amics va ser la primera vegada… I l’Arnau es va trobar molt bé físicament i ja em va demanar fer el Breithorn, 4164m que volíem fer al cap de 15 dies… El seu primer 4000!!!