dijous, 13 d’abril del 2017

Via Ferrada dels Patacons. K4 "La Mussara"

Aprofitant els matins de colònies, anem a fer amb la Gemma la via ferrada dels Patacons de la Mussara. Una via de dificultat K4, amb força passos d'escalada de bon canto i molta varietat de ponts, flanquejos, passarel·les i algun ràpel. Així que casc, dissipador i corda obligada i cap a la Mussara!
Deixem el cotxe al pàrquing d'escalada de les parets de l'antena. Agafem el Gr que du al camí dels cingles. Deixem el camí del grau dels patacons i la font del Roure i anem cap a la paret del sector Taronja. Molt clàssic i fàcil de trobar pel seu color taronja. Allà comença la via. Ens equipem i fem els primers passos verticals. Fa bo, i la via comença fàcil, però amb passos d'escalada.
La via és força nova i ben equipada. i anem avançant. Tenim un grup davant però de moment no ens molestem.
Joc d'ombres! la paret orientada al sud, fa que les fotos tinguin molt de contrast, haurem de trobar el bon angle per no haver d'estar jugant tot el dia amb llums i ombres...
Passat el primer i segon tram, un flanqueig força atlètic i desplomat posa les piles als que la volen fer. Es un tram aeri, i on has de tibar de valent de braços, ja que no hi ha descans. Durarà poc.
Després del flanqueig diversos passos pujant i baixant mentres el sol va avançant...
La Gemma, concentrada segueix pas per pas la sequència que s'ha de fer en via ferrada per no cometre cap error. Sempre amb un dels dos mosquetons passats.
Després que el grup de 4 ens deixes passar, comença la zona de ponts tibetans. Algun d'ells bastant llarg i tots bastant aeris. Valen molt la pena.
Al final d'un dels ponts, hi trobem una esbelta agulla. Molt estètica i bonica, tot i que té graons fins a dalt està pensada per a fer un ràpel d'uns 15-18m i portar-nos a un altre pont.
Des de dalt, tot el Baix Camp als nostres peus. Allà ens vam ajuntar altre cop.
Mentre arribava la Gemma vam preparar el ràpel.
El ràpel es evitable. però don un puntet de gràcia a les travesses. a més fa que portis corda si o sí i val la pena per que al final sí que hi ha un ràpel obligat de 10m al final de la via.

Després de l'últim ràpel, per una canal, s'arriba al camí del grau de la Trencanous. Per tornar a peu de via al camí dels cingles només hem de seguir direcció est. Passarem per una balma que serveix de refugi i després de baixar per una canal equipada amb cable i algun graó arribem al camí dels cingles als peus mateix del sector Serrallonga.
Tornar son 10' pel GR i en un moment al pàrquing.
Un total de 2h per completar el recorregut més 30 entre accés i retorn al cotxe.
Una bona via no apta per a gent amb vertígen i que tingui alèrgia a no trobar graons.