divendres, 11 d’agost del 2017

Semi-nocturna a Farena en bona companyia!

Un any més els corredors del CAE, vam decidir fer una ruta de germanor de tarda vespre per poder anar a fer una mica de gresca i un bon sopar. Aquesta vegada vam decidir fer de l'Espluga a Farena per anar a sopar al restaurant Brugent. Ho vam fer l'11 d'agost i com sempre... Un plaer!
La ruta, de 17'5km i 750md+ sortia de la plaça del casal per pujar per la cometa, el garber i el Matarrucs. Passava pel pou del gel, la caseta forestal, font del deport, mirador de la Pena, plans de Sant Joan, Coll de la creu de l'ardit, Coll de la Mola, els Cogullons i baixava pel PR que passant per la Bartra et porta a Farena. Una ruta molt interessant que es podia fer caminant, corrent a estones o corrent.
Els caminadors, van ser els més puntuals a marxar, a les 17:30h doncs els quedava força estona i un bon solet a primera hora. Es nota que era ple mes d'agost. Molta gent estava de vacances. Tot i que la calor tampoc va ser sufocant. Així doncs el Pep, la Gemma, La Pilar i l'Esteve enfilàven la cometa obrint camí. ·30' més tard la Sheila i la Núria Artiga, feien el mateix però sortint trotant, doncs elles eren el grup de les semi-corredores.LEs que tenen de tan en tant llicència per caminar!
A les 18:30 el grup més nombrós format pel Javi, el Marc Vidal, Marc Martí, Merche, Puntu, Toni, Montse i Eva sortient corrent direcció a la Pena. Radera uns 20' més tard sortirien el grup ultra: El Jordi Arbós, la Nuri Estadella i el Jordi Gil. Ja ens enganxarien...
Tot fent un glopet d'aigua fresca, molla i regalada de la font del Deport, van arribar els Jordi's i la Nuri. Dalt del mirador ens esperàven la Núria i la Sheila que feien un descanset.
Pit i amunt cap al mirador per poder ajuntar-nos semis i ràners! Foto de rigor amb el sol de tarda que es ponia per damunt els frares encantats. Però naltres no ens podiem encantar! Els caminadors anàven a bon ritme i els haviem d'atrapar abans no sortís el sol.
Passat el coll de la Mola, vam seguir el GR fins els Cogullons, molt ben senyalitzat, no per naltres sinó per que l'endemà feien la nocturna Poblet-Prades.
A un ritmet suau però constant anàvem tots junts cap al Refugi.
Replegament als empedrats de l'esplanada dels Cogullons i a la llunyania ja veiem els caminadors que ens criden i bracejen a l'altra banda del barranc. Anem cap a ells i ens fem la foto de grup. A partir d'aquí, després de saludar els amics del CEM de Montblanc que havien vingut a veure la pluja d'estels amb la canalla, vam tirar GR avall direcció la Bartra.
El sender molt tècnic baixava dret. Tot anava bé fins que hi va passar un fenòmen paranormal: L'Eva és va trobar una vaca de cara, que la va llepar de dalt a baix... I la Merche, amb les puntes perfectes i el cabell desencrespat com acabada de sortir de la peluqueria no entenira res! Parem a la Bartra a posar-nos frontals esperant si alguna de les noies volia anar a preguntar el camí al "noi del Càvec". No s'hi van atrevir corpreses pel possible xoc i vam continuar pista avall fins arribar a l'entrada del PR que de pujada ens portarà a Farena.
Es de nit i els nostres cossos ja demanen sentir l'olor gèlida de la civada torrada, així que pit i amunt recordant que dies enrere el Jordi i el Toni van fer el recorregut en bici per marcar el track i en un tres i no res som dalt. Veiem com els caminadors acaben de passar la Bartra i baixem, doncs els sopar ens espera.

Uns estiraments, acompanyats d'una o dues cervesetes, 4 xips i cacauets i en poca estorna arribàren els caminadors. La Sheila i el Javi els estrenàvem al grup i van complir amb nota! La Sheila, era la primera vegada que corria per muntanya i tres tasses, de nit, amb un grup de descerebrats i a fer 3h de córrer! pim pam pum! Com no podia ser d'una altra manera va rebre una ovació. Quan vam arribar els parteneurs que ens havien de baixar en cotxe, també arribàven. Tot rodat, tot "on time" en 3h00'00'' arribàvem al restaurant Brugent. i els caminadors 40' més tard, tot dins lo previst.
Cap a taula, la Merche amb el seu glamour, semblava que vingués de passejar pel mercat en comptes de venir de córrer! La Montserrat que no se'n perd ni una i sempre fent de binomi de l'Eva, s'ho passava teta. La Nuri posava seny escurant la gerra i les Dècibel's sisters en la seva línea. Total que  totes les lloques feien un escàndol de campionat!  De moment tot anava de categoria. Vam menjar bé, bé de preu, ens van tractar perfecte, vam fer una sirollada, sorteig de material a carrec del club i moltes rialles i bon rotllo... I venga a fer xupitos de poliol i farigola casolans... I que bons que estàven. No cal dir que el nivell en decibèls i bajanades va augmentar substancialment, però com que som gent responsable per això portàvem els xòfers professionals!

Una magnifica vetllada que ja donen ganes d'organitzar-ne una altra. Ràning, caminades, bon rotllo, cervesetes soparet i el que faci falta per a fer salut i a crear endorfines! Que de problemes ja n'hi han prous! Ara només falta trobar una junta nova, que se'ns jubilen! jaja! Salut i fins aviat!
cloem la crònica amb un minivideo del Pep Torres. Esperem la pròxima... Més i millor!