divendres, 17 de març del 2017

Tossa plana de Lles 2910mt

Feia dies que feia un bo que "animorava". La neu super estable, risc 1 sobre 5, solet , neu dura per pujar i cremeta de la bona per baixar! I naltres a casa!!! No trobava ningú que volgués venir a gaudir d'aquesta meravella! Així que divendres 17 a les 6 del matí: Mandra Go home i jo cap amunt!
Havia d'anar en solitari. I l'Esquí de muntanya, no és massa per fer-ho en sol.litud, així que vaig anar a tir segur allà on no hi ha històries a la Tossa plana de Lles.
A les 9 del matí arrribava al pàrquing de l'estació d'esquí de Lles de Cerdanya. Mentre preparava l'equip, arriba un cotxe. Ens saludem i ves per on també es bomber, Un bomber del GRAE de la Seu. El Ricky. Vol fer el mateix que jo així que ja no serà una ascenció en solitari. Hi pujarem plegats.
Pujem entre el bosc. La neu està perfecta per pujar i fa calor. en una estoneta la cremeta estarà a punt.
Pujarem pel llom dret de la muntanya per tal de fer una circular molt ben parida. Es nota que porta metres de desnivell. Em porta amb el ganxo posat però poc a poc anirem agafant sensacions...

La pujada és fàcil, evident, segura, i sota l'últim solet de l'hivern, que dilluns ja serà primavera. Pujem pel llom per anar a buscar l'aresta que porta al cim.

Fa un dia preciós! I camb cos de camisa i poques històries pit i amunt. En menys de 2h arribàvem al cim. 1000m de desnivell positiu a ritmet agradable.

Les vistes del cim son espectaculars. De fet la Tossa plana no sembla un cim. ja que és tan pla que si no veiessis la fita no sabries que hi ets. Es un cim fronterer amb Andorra. Radere nostre ens trobem la vall de Madriu, i sota la vall Andorra la Vella amb el seu bullici que lluny queda d'on estem naltres...
Al cim vam trobar un altre solitari, de Mollerussa amb qui vàrem xerrar una estoneta. Ell va pujar amb raquetes... La baixada, no serà el mateix. Per cert! crec que ja son 92 els cims de la llista de 100cims! Haurem de fer una apretadeta a vere si enguany acabem els 100!

Ens quedàven 1000m de descens de cremeta espectacular! Una neu estable i damunt 3 a 10 cm de neu primavera fàcil i disfrutona de no cansar-te gens ni mica! Una autèntica disfrutada de 25'.
Un cop al bosc, a buscar-se una mica la vida cercant el millor traçat per anar trobant neu i poder arribar a les pistes trepitjades de Lles. Una remadeta i en menys de 3h al cotxe altra vegada! Llàstima que sigui tan lluny! que si no és per anar-hi cada dia d'aquesta setmana!

Buscant-se la vida entre el bosc! Una autèntica disfrutada! Ja tinc ganes de travessa!